Annonce

Réduire
Aucune annonce.

who can teach me how to change brakes?

Réduire
X
 
  • Filtre
  • Heure
  • Afficher
Tout nettoyer
nouveaux messages

  • who can teach me how to change brakes?

    So i wanted to know if any of you would be able to show me how to change out brake pads and rotors? MIght be some fresh pasta involved........
    thanks
    fabs

  • #2
    front or rear?

    just let me know and we will set up a date

    Commentaire


    • #3
      Changer les pads c'est assez facile. Je n'ai jamais changé les disques mais Roger m'avait mentionné une fois qu'il y avait une manipulation spéciale ou une piece à changer en même temps parce que la plupart du temps, les voitures revenaient au garage, les hubs brisés...

      Roger, c'était quoi l'affaire déjà?

      244DL 1992 aka "Moby Dick"
      245DL 1992 aka "La verte"
      V60 2017 "HAL"
      262c 1978 aka "pimpmobile"
      V70 2.5T 2006 aka "le corbillard"
      245DL 1991 aka "Türb0sna1l" (en pièces)
      244DL 1990 aka "Organ donor" (en pièces)
      244DL 1987 aka "La rouge" (vendue, puis rachetée, puis revendue)

      Commentaire


      • #4
        Envoyé par GroanMan Voir le message
        Changer les pads c'est assez facile. Je n'ai jamais changé les disques mais Roger m'avait mentionné une fois qu'il y avait une manipulation spéciale ou une piece Ã* changer en même temps parce que la plupart du temps, les voitures revenaient au garage, les hubs brisés...

        Roger, c'était quoi l'affaire déjÃ*?
        Les segments de la "brake a bras" et les "retaining springs"...


        [i]Écrit depuis mon BlackBerry
        15% de rabais sur les pièces d'origine chez Volvo Pointe-Claire pour les membres CVQ VIP.
        Visitez notre site: Pieces.VolvoPointeClaire.com


        2012 C70 T5 Electric Silver - Polestar Tune, VIVA Performance exhaust, JR filter, GoVo Engineering ECU spacer, 19"x8.5" Polestar Rep wheels, H&R spacers, Heico spoiler lips

        2005 V50 T5M AWD Rouge - Vendu
        1998 S70 T5M Noir - 239whp/317wtq (Previous setup) - Liste des modifications - RIP

        Commentaire


        • #5
          It would be for the front and back....I want to put on stock OEM VOLVO VOLVO parts this time around...thanks
          fabs

          Commentaire


          • #6
            salut

            Don't hand brake parts to replace...

            but it's realy easy to do

            Commentaire


            • #7
              Chef, what is you model and which year ? I have the pdf file (in french) for the xc70 2006 but it sure isn't so different from your model. Disk brake is disk brake. My PDF file is a print from the VIDA software. Give me your email in private message so I can send you back the pdf file.
              Mario
              XC70 2.5T 2006
              ELEVATE tune - EST Ultra-flo air intake - Snabb intake - Coolant , Vacuum and Boost Tubing Coupler silicone hoses - Strut Bar Conversion Kit - LED interior - LED Tail lights - HID fog lights 4300k - GROM audio

              Commentaire

              Chargement...
              X