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Clutch air climatisé S80-2001, Aide demandée

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  • Clutch air climatisé S80-2001, Aide demandée

    Bonjour,

    À la fin de l'été dernier, je perdais l'air climatisé régulièrement. Puis je me suis mis à voir des étincelles à l'embrayage de l'A/C. J'ai rechercher une clutch rebuilt localement mais impossible à trouver. Sur ebay, j'ai trouvé des offres des USA, toutefois j'ai opté pour un compresseur reconstruit avec clutch, car moins chère. En fait, je veux simplement récupérer et changer la clutch et mon compresseur pour m'éviter d'ouvrir le circuit de réfrigérant.

    Toutefois, je m'attendais à une surface abrasive comme un embrayage de transmission manuelle et une surface de contact en métal. Voici ma surprise lorsque j'ai déballé le tout, j'ai deux surfaces qui semblent être en métal. Pensant que la clutch n'avait pas été reconditionné adéquatement, j'ai fais parvenir des photos au vendeur, il m'a renvoyé la partie avant de la clutch, mais c'est la même chose, toujours tout en métal. Est-ce normal? Peut-être un alliage spécial? Je suis confondu...

    J'avoue que je ne suis pas chaud à l'idée de faire le travail car j'ai l'impression que je vais me retrouver avec deux surfaces métalliques qui feront des étincelles à nouveau et ne réglera en rien mon problème de fraîcheur pour l'été prochain...

    Bien que mon expérience en mécanique soit excellent, je n'ai jamais travaillé sur un embrayage d'A/C avant. En toute logique, ça devrait se rapprocher de l'embrayage d'une transmission manuelle au niveau des surfaces.

    Tout commentaire sera la bienvenue,

    Merci,
    Dernière modification par Goodasoo, 17 janvier 2019, 23h52.

  • #2
    Les pros pourront t'aider mais je crois que ce'st un embrayage electro-magnétique. Quand l'A/C est requis, on envoie 12v dans une bobine d'un côté de l'embrayage. Elle devient un immense aimant et crée de la résistance à la pièce adjacente et l'entraîne dans sa course. En gros, ces 2 pièces ne doivent jamais se toucher. C'est probablement pourquoi tu voyais des étincelles; une des 2 pièces était lâche et pouvais frotter sur l'autre.

    244DL 1992 aka "Moby Dick"
    245DL 1992 aka "La verte"
    V60 2017 "HAL"
    262c 1978 aka "pimpmobile"
    V70 2.5T 2006 aka "le corbillard"
    245DL 1991 aka "Türb0sna1l" (en pièces)
    244DL 1990 aka "Organ donor" (en pièces)
    244DL 1987 aka "La rouge" (vendue, puis rachetée, puis revendue)

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    • #3
      C’est le friction pad qui s’use avec le temps et la clutch glisse puis l’ordi coupe la clutch par protection.
      J’ai eu le meme probleme sur mon S80, j’avais shimmer la end plate de la clutch avec des tie rap.
      Fait une recherche sur google c’est un trouble commun et un fix populaire.
      Alain Bessette
      02 Volvo V70 XC
      00 Honda Insight 2.9 L/100km
      98 Mitsubishi Eclipse Spyder GS-T
      92 Mitsubishi Galant VR-4 4g63 AT AWD 11.851@113.25mph 0-100km/h:3.2s 80-120km/h:2.3s

      Gone in 11 seconds GO FAST WITH CLASS, DON'T USE NOS!

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      • #4
        Envoyé par GroanMan Voir le message
        Les pros pourront t'aider mais je crois que ce'st un embrayage electro-magnétique. Quand l'A/C est requis, on envoie 12v dans une bobine d'un côté de l'embrayage. Elle devient un immense aimant et crée de la résistance à la pièce adjacente et l'entraîne dans sa course. En gros, ces 2 pièces ne doivent jamais se toucher. C'est probablement pourquoi tu voyais des étincelles; une des 2 pièces était lâche et pouvais frotter sur l'autre.

        Pas mal ça!!!

        Ce n'est pas un embrayage à friction où tu aurais une commande hydraulique ou à cable, c'est un electro-aimant.
        Sur ton compresseur de clim tu as juste un fil qui commande l'electro-aimant avec du 12V, le ground se faisant par le moteur > body > batterie.

        Sur ma gratte à neige, vieux F350 86, la pompe hydraulique qui commande la gratte est montée drette sur le moteur entrainée par une belt, l'embrayage de la pompe est fait de même.
        Dernière modification par yannik, 02 février 2019, 09h50.

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        • #5
          J'avais reçu par courriel, mais est-ce le même symptôme?

          ================================================== ====== As we approach the summer months, air conditioner use becomes a daily ritual; discovering that the AC functions intermittently could be devastating. When an air conditioner begins to fail, the most common thought is that the AC needs a refrigerant recharge. However, low refrigerant is not the cause for an AC which intermittently blows cold air. If you find that your AC functions properly for only the first few minutes of use, the problem is most likely associated with the AC compressor clutch.

          Being a wearable item, the compressor clutch is slowly being worn away during AC operation. Even when you have the air conditioner cranked to max, the clutch is still cycling between being engaged and disengaged. This saves the compressor from constantly running and burning itself out. However, if the clutch has worn down a significant amount, it will have a hard time reengaging once the friction contact surface becomes hot. When the AC first begins intermittent failure, it may function properly for as long as 30 minutes before cutting off. But as the clutch wears further down, this time span decreases. Depending on how long this problem has existed, the clutch may only remain engaged for the first few seconds before it slips and disengages the air conditioner.

          A quick way to confirm compressor clutch failure is to manually turn the AC on and off. Once the AC clutch obviously disengages itself and begins blowing warm air, turn off the AC with the button on the center console. Give the clutch a few minutes to cool down before turning the AC back on. If the clutch has cooled down enough, it should then reengage without any issues.

          Do not fret, because an intermittent AC does not require purchasing an expensive compressor. On the contrary, it can easily be fixed in as little as 30 minutes with nothing more than basic tools. There is no need to remove the AC accessory belt and no reason to drain the system of refrigerant. The solution is simply a matter of removing and/or replacing tiny washer shims which space the clutch away from the compressor pulley. Required Parts and Tools:
          • Jack and jack stands
          • Necessary tools to remove the wheels
          • 10mm long-socket and ratchet
          • Gap measurement tool or feeler gauge
          • T25 Torx driver
          • Rubber mallet
          • AC clutch puller tool (this can be purchased or rented from any auto parts store)
          • Three M5 screws, 40mm in length, with washers
          • One M6 bolt, 50mm in length, with washer(s) and a nut
          • Additional thin washer shims may also be necessary

          Fixing an Intermittent AC:


          Step 1
          Jack up the front right wheel and securely rest the vehicle on jack stands, then remove the wheel.

          Step 2
          Using the T25 Torx driver, remove the screws which hold the wheel well liner in place and remove the liner from the vehicle.



          Step 3

          Measure the current gap between the clutch and the pulley. Factory gap clearance should be about 0.3mm all the way around. If the gap is any larger, then it is time to replace or remove the spacer shims.



          Step 4
          Align your puller tool over the compressor clutch, insert the M5 screws a few threads onto the clutch, then use the puller tool to prevent the clutch from spinning freely as you loosen and remove the center 10mm bolt.




          Step 5
          Remove the M5 screws and puller tool, then assemble your M6 bolt with the nut and washers near the top.


          Thread this bolt into the center of the compressor clutch and reposition the puller tool over this bolt, holding it in place with the three M5 screws. The center M6 bolt is to push against the puller tool as you tighten down the three M5 screws in sequence. This will slowly pull the clutch away from the compressor as it pushes against the threaded M6 bolt.




          Step 6
          Once the clutch is free, be extremely careful not to lose any of the tiny washer shims located in the center of the clutch.



          Step 7
          In most cases, there are two or three washer shims of various thickness in this center hole. Remove the necessary shims to get your clutch gap back to factory spec. It is vital that a 0.3mm gap remains. If the clutch does not have enough space to fully disengage, it will quickly burn out the compressor. You may need to provide different sized washer shims to get your clutch gap back into the specified range. If the clutch is significantly worn, such that removing all the shims will not provide sufficient gap, then it may be time to replace the entire clutch assembly.



          Step 8
          With the replacement shims in place, hammer the clutch back onto the pulley and repeat step 4 to re-tighten the clutch back onto the compressor.






          Before replacing the wheel well liner and wheel, you may want to start the car with the AC on. Watch the clutch to confirm it engages, then turn the AC off to confirm it can successfully disengages. Do NOT turn the car on while the clutch is off the pulley or when any tools are attached to the clutch. This pulley spins at a rapid rate, so please keep tools and hands away while it is operating.

          You should now be able to enjoy consistently cold air conditioning for many years to come.

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